ALLMÄN INFORMATION OCH KÖPVILLKOR
LEVERANS
Beställ senast två timmar före stängning så skickar vi normalt varorna samma dag, annars
nästföljande vardag.
Vi samarbetar med PostNord och erbjuder följande leveransalternativ:
PostNord Parcel –- Leverans direkt till dörr innan 18.00 helgfria vardagar.
PostNord MyPack Collect –- Leverans till närmsta ombud.
För detaljerad information, se PostNords hemsida.
Om du önskar ändra leveranssätt, kontakta oss via info@traningsprylar.se
FRAKT
För leverans inom Sverige tillkommer frakt med 60 kr. Denna avgift är fast och återbetalas ej om du utnyttjar möjligheten till öppet köp. Beställer du för 2 000 kronor eller mer bjuder vi på frakten.
Samtliga priser är inklusive moms.
TRANSPORTSKADA
Kontrollera gärna att paketet är helt när du tar emot eller hämtar ut det. Om din leverans mot
förmodan är skadad ska du anmäla det till fraktombudet direkt på plats genom att notera
skadan på fraktsedeln innan leveransen kvitteras. Dokumentera skadan med foton där
fraktsedeln är tydligt synlig.
Är det en dold skada som inte syns förrän du tagit bort emballaget ska skadan dokumenteras
med foton av innehållet samt foto där fraktsedeln är tydligt synlig.
Kontakta därefter kundtjänst på info@traningsprylar.se
snarast möjligt där du inkluderar kundnummer och ordernummer samt en beskrivning av
skadan. Transportskador som anmäls mer än fem arbetsdagar efter att paketet kvitterats
kommer inte att accepteras.
ÖPPET KÖP OCH REKLAMATION
Enligt svensk lag gäller 14 dagars öppet köp från och med att varan mottagits eller hämtats ut
från valt utlämningsställe. Retur görs genom att skicka produkten åter till träningsprylar AB. Så
fort returen är mottagen och kontrollerad görs en återbetalning. Vi står inte för bortkomna
paket.
Om du mot förmodan har fått en produkt levererad som är felaktig eller inte uppfyller
förväntningarna och du vill göra en reklamation, anmäl detta till vår kundtjänst via
Detta bör ske så snart som möjligt efter leverans och helst inom 14 dagar från att produkten
mottagits.